Slott, öppna å kaka =)

publicerat i Allmänt;
I går Tisdag bar det i väg till Lekslottet i Tullinge igen! Den här gången följde Åsa och Hanna med, kul, kul!

image748

image749

Lowes tjejer! =)

image750

image751

Tisdagar e en lugn dag på lekslottet, vi var nästa ensamma där=) Jätteskönt!
image752

image753


Bollar e kuul!
image754



image756

image757
Det här e inget ni borde testa hemma!! HAHA

image758


I dag Onsdag blev det åter igen Öppna förskolan, även där var det lite folk, troligen många sjuka nu...
Jag och Elin fortsatte med barnens trummor, de går framåt.Bara Skinnet kvar som ska sättas på nästa vecka.
image759

image760  image761
Här e de lackade å står på tork...

image762
Söt Selma


Lowe ringde pappa på jobbet å kollade läget...ha ha rolig bild...
- Nä de e lugnt här farsan, står å sippar på en kopp kaffe nu! Ses i kväll, puss!
image763

image764
Lowe älskar att stå och kika ut...


De här va läskigt, men roligt! =)
image766

I morse gled jag förbi en blogg ( minns inte vems). Men hittade ett recept på en smarrig sockerkaka m lime.
För er som vill så kommer här receptet!....(inte den nyttigaste kakan, men strunt i de´=)

300 g smör
4 dl socker

vispas poröst
6 ägg
4 tsk bakpulver
1.5 dl mjölk
6 dl vetemjöl
2 pressade lime

200 grader
15-20 min

GLASYR
300g Philadelphia ost
50 g smör (jag skippade smöret i glasyren, gick fint
Rivet skal av 3 lime
6 dl florsocker
Toppa m rikligt m kokos.

Så väl hemma från öppna förskolan satte Lowe och jag igång att baka =)

image767

image768

image769

Glasyrdags!
image770

image771
Visst e jag pedagogisk! hehe

Klaaar!! Mums va gott de blev!
image772

image773
Lowe var först att prova, och den blev godkänd! =)

Så se till att baka du me där hemma, och hör av dig till mig hur kakan blev!!

//Emma

Kommentera inlägget här :