Mors dag och middagar...

publicerat i Allmänt;
Mors dag idag...
Och så klart går mina tankar till min bästa älskade lilla mamma.
Om du bara visste lilla gumman vad vi saknar dig hos oss.. Det är svårt att beskriva den saknad jag, mina syskon, pappa och alla i hennes närhet bär. Med tiden är sorgen lättare att hantera, men saknaden är alltid lika stor och kommer alltid att vara. I drömmarna träffas vi...ofta. Din röst hör jag i huvudet, minns precis din doft, hud och din varma famn. Att livet är orättvist har jag lärt mig i tidig ålder, Att man aldrig ska ta något för givet har jag också lärt mig...Och folk som gnäller för skitsaker, ständigt klagar och gnäller klarar jag inte av..Dom träffade inte min mamma. Stark, aldrig klagade, såg alltid framåt.. Trots all skit hon fick genomgå...
Ingen kan ersätta dig mammsen!  "ta hand om dig" sa du varje kväll vi pratade, och de ska jag försöka göra. Du ville att vi alla skulle må bra och ha det bra. Så jag ska ha dig i tankarna alla dagar i hela mitt liv. Kämpa på och göra det bästa av livet....Tills vi ses igen mamma, för det gör vi! Jag ska bara leva klart först...Älskar
dig /Din Emma
image1063




I Lördags hade jag planerat att vara på gröna lund me Frida och kompisar som skulle komma ner. Hon ringde för några veckor sedan och frågade om jag kunde typ " ansvara över dom"=) Visst sa jag. Men sen visade det säg att de va ju hela klassen som skulle ner, och nån barnvakt behödes inte alla ..haha, hon e skön lillhöna.
Så då böd vi över vår kära vänner Katrin & Tobbe istl. Mycket trevligt,
 Katrin börjar få så stor fin mage!!

Grillmästar Wallin fixar mumsiga grillspett
image1064

image1065

Vi fixade även Lowes sandlåda i Lördags! Nu har han massa sand att leka i, kul!


I dag morsdag bjöd vi över Mamma Gerd, Emma och Bengt på grillat. Mycket grilla i helgen.=)
Kan tillägga att den där bantningen någon skrev om tidigare va ett skämt! haha. Maj maj måne! haha

image1067

image1068Farmor & Farfar=)

Nä nu ska jag sova!
Tjillivippen!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Katrin:

Grät massor när jag läste vad du skrev till/om Monica, så fint!

Tack för en trevlig dag, det var roligt att få besök. Nu sprattlar bebben på som bara den, snart kommer h*n busa med Lowe.

Stor kram

Kommentera inlägget här :