Trots...

publicerat i Allmänt;
Vilken förmiddag...
Glad i vågen bestämmde vi oss för att besöka Junibacken där vi aldrig varit. Hade först tänkt vara utomhus någonstans, men så himla trist väder.
Väl framme så gick jag och hämtade parkeringsbiljett, hutlöst vad de tar betalt i stan! 25 spänn/timmen!
Fick nästan krypa från parkeringen då det var glashalt överallt! Väl framme, var det vääldigt lång kö i entren och kön gick långt utanför byggnaden. Lowe tvärvägrade att gå och ställa sig i kön, grin och skrik. Ok men vi går och kollar lite på båtar under tiden, kanske kön minskar.. Då skulle Lowe stå såå långt ut på bryggan som det bara gick, helst med tåspetsarna utanför, och struntade i att vi sa ifrån.. Slutade med att vi fick bära en gallskrikande kille därifrån..tittade till Junibacken och såg att kön fortfarande var lika lång, och vi kunde ju inte TVINGA honom in, nu jäklar ska du titta på Pippi unge! Hahaha. Han är inne i världens trotsperiod nu och vägrar inse att det finns fler viljor än hans egen;) Och sätta sig i bilen igen var inte heller det roligaste, pappa tog den fajten medans jag sjöng imse vimse i baksätet!, och slängde min dyra parkeringsbiljett till kråkorna =)....inte lätt alla gånger att vara småbarnsförälder ska jag säga!

Lite trist att åka hem tyckte vi så vi for till Barnadiset, lekland. Där var det skojigare. Bara lite förbannad blev han när han ville ha en cyckel som en anna pojke hade (ego) haha.

Min cykel....bara min..;)


 

Nä nu ska jag ägna mig åt lite skön läsning medans killen sover! På återseende!







Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Vet precis hur det känns med en i trotsåldern..det är faan inte lätt ska man veta..ha ha!! men det blir bättre kan jag lova.. maxi har kommit förbi sin trots period nu, för ett tag i alla fall men det kommer ju tillbaka:) läste oxå trotsboken, super bra bok! Ha det bra!! kram:)

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Glömde skriva från vem... hi hi Kram Jessica

Kommentera inlägget här :