Lite uppdatering efter chocken

publicerat i Allmänt;
Ja nu börjar man växa lite=) Magen börjar puta lite och det känns på kläderna. Jag mår fortfarande bra och hoppas på att fä göra det ett tag till! Visst känner man sig lite tröttare men till skillnad från förra graviditeten så kan man ju inte vila på tid och otid;) Och tur är väl kanske det, för då skulle jag nog bara känna mig ännu segare..måste hålla igång=)
Jag jobbar på som vanligt, några föräldrar har frågat om jag är gravid, andra har jag talat om för. Man har ju sett blickarna på magen;) Många som trott man ätit lite för mycket på sistonde..hehe.

Nu ser vi framemot December då stora ultraljudet är, och vi förhoppningsvis får reda på könen=) Jag tippar på två grabbar! Men viktigast är så klart att de ska må bra där inne.
Fortfarande massor med frågor som snurrar i våra huvuden, man kommer på nåt nytt varje dag man måste tänka på..Men många pusselbitar faller nog på plats då de små kommit ut. En sak är vi överens om nu i alla fall och det är: Vad kul och häftig resa det ska bli! =) Tufft, jobbigt och säkert enormt krävande många stunder men fantastiskt härligt, roligt och underbart!!=)


Lite osäker på hur långt gången jag är, får veta mer exakt i dec, men ca v 15.

Nu har tvillingarna fått sina egna, unika fingeravtryck. De kan grimasera och knipa ihop ögonen och kissar ut det fostervatten de sväljt. Ultraljud kan visa deras könsdelar.



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emil:

Lycka till!!

Hoppas allt går bra!!



\\Svartvik.

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.12524486



en bra blogg som har kommit lite längre än er!



grattis o lycka till

3:e kommentar, skriven , av Emelie:

Jag tänkte precis som dig, det var verkligen en chock först men sen tänker man, tusan va häftigt det ska bli att få tvillingar. Visst mycket jobb och allt det där men man får ju igen allt. Det är så coolt och roligt med två.

Förstår att du längtar efter ul. Jag trodde också att det skulle vara två grabbar men jag hade fel. Våra bästa kompisar fick sina tvillingflickor igår. Fantastiskt!

4:e kommentar, skriven , av Gerd:

Ja, jag förstår att det är nya frågor varje dag! Det är helt otroligt och fantastiskt!! Jag har nog inte riktigt fattat det än heller, att jag ska bli TVILLINGFARMOR!!! Oj, vad jag ska försöka hjälpa till, så mycket jag orkar!! OCH vara med Lowe och Selma och Selmas nya syskon som kommer i mars...

Pussar Farmor

5:e kommentar, skriven , av Carma - blivande tvillingmamma:

Hej!

Stooort grattis till er!

Vad jobbar du med?

Jag väntar också två mirakel som är beräknade till 15 april senast =)

Jag jobbar i fabrik och har idag blivit sjukskriven deltid eftersom jag har det så tungt på jobbet!

Har precis gått med i tvillingklubben, allt för att lära mig lite mer =)

Ha en bra dag!

Kram

Kommentera inlägget här :