Yttligare 1 vecka...

publicerat i Allmänt;


Vecka 36!

På ett forum på nätet följs vi åt vi som är gravida med tvillingar och som ska ha i Maj. Nu börjar dom ploppa där inne, en efter en... =) väldigt vanligt att man föder v 36-37, om inte tidigare!

Igår var vi på tillväxtultraljud i Liljeholmen. Allt såg fint ut. Hon sa redan under mätningarna att högra Charlie var aningen större än William.
Och enligt uträkningarna så väger nu Charlie ca 2,7 kg och William 2,4 kg, då ville bm kolla flödet i navelsträngarna, vilket såg fint ut. Eftersom William borde växt på sig lite mer sen vi var där sist så blev vi skickade vidare till Huddinge Sjukhus för CTG. Även det såg bra ut så vi blev hemskickade.

Ska tillbaka om en vecka för att kolla flödet igen och ctg.
Men de e ju inte pyttesmå tvillingar i dagsläget så vi skulle inte oroa oss! =)

Jag då, jo jag mår rätt ok, men det är TUNGT att kånka runt på över 5 kg i magen...blir tyngre för varje dag känns det som!  Blir fort trött och vilar oftast ett par timmar om dagen... Men snart är det dags att lasta av den dyrbara lasten! Bara att härda ut! =)
Viktuppgång + 14 kg.





Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Petra:

14 kg med två...det var ändå inte så mycket.

Jag gick upp 20 kg när jag väntade min pojke för 10 år sedan hihi, JAG kände mig som en elefant.

Jag vägde 49 kilo innan jag blev gravid så det kändes tungt med alla kilona sen. Men jag gick ner dem snabbt igen.

Massor av lycka till, det kan ju vara dags när som helst nu

kram



2:a kommentar, skriven , av Helena:

Oj oj oj vilken kanonkula du har!! Hoppas allt går bra för dig!! Kram

3:e kommentar, skriven , av jessica:

Vilken fin mage! Förstår det är jobbigt.. men snart har ni grabbarna hos er :)

är dte bestämt snitt? dagen före vi skulle gå igenom mitt snitt gick vattnet

4:e kommentar, skriven , av Emma:

Jessica, ja snitt blir det men inte fått datum än. Om ca 3 v...väntar bara på brev på posten..=)

5:e kommentar, skriven , av Marija:

Åh snart är Zoran och Goran ute ;) hehe..

Kram på dig !

6:e kommentar, skriven , av Annelie:

Heej!!

Inte alls långt kvar nu!! Måste kännas skönt!! Det är mer än jobbigt i slutet!! Våra tvillingflickor föddes i v.37+5, och det var verkligen ingen lek i slutet!!

+14kg är ju kanon, gick själv uå 15-16kg med twinsen, och det är det minsta jag gått upp med mina. Otroligt egentligen då det va två!!



All lycka till er och du ska se att snart har ni era killar hos er!!



Stor Kram

7:e kommentar, skriven , av Gerd:

Hej gumman!



Oj, oj... Nu har magen sjunkit ser jag! Då är det dags snart...;)



Du är strålande som fixar graviditeten så galant!



Pussar och kramar



Blivande tvillingfarmor

8:e kommentar, skriven , av Emelie:

Ja gud va coolt det är att bära runt på två barn samtidgt! Du mage är enorm och enormt fin! Snart så kommer dem som tur är. De sista veckorna är fruktansvärda, jag vet men belöningen kommer snart!

9:e kommentar, skriven , av Axxan:

Så himla fin mage! Den är helt perfekt! Tänka att det finns två små godingar där inne. Min mage var större och jag fick bara en... Gick upp 20 kg, ops.... Men det försvinner ju det med. Lycka till nu! Stor kram till dig/er.

/Axxan

10:e kommentar, skriven , av Axeltine:

Hi! Your website is really interesting! I like it!

Kommentera inlägget här :