Köksoffa!

publicerat i Allmänt;

Jag har länge velat ha en köksoffa, tycker det är så trivsamt och fint att ha det i köket. Googlade runt och såg hur flera köpt lite äldre soffa som de målat/klätt om och som blev så fina. Så tidigare i vackan kikade jag in på Blocket och hittade en soffa som kom ut bara för någon timme sen.
Så här såg den ut när den kom hem..innan jag satt fingrarna i den =)



Har svarta skinnstolaar i köket, skulle inte passa riktigt me nya soffan, så var iväg och letade nya överdrag till dom...


Även Lowes stol behövde målas om...


Och så här blev det nu när det är klart!

Soffan slipade jag, grundmålade och målade den två gånger med oljefärg.
Som sittdyna la jag i en gamal dyna jag hade och klädde med ett grått tyg....som jag har extra av vilket bör behövas då man har barn=) Vita kuddar från Ikea. Gråa kuddarna har jag haft sen innan.


Lowes stol fick ett lyft! Slipades och målades två gånger....Nu är han ju inte i värsta kladdåldern men har köpt extra färg fär framtida behov! ;)


Överdragen till skinnstolarna i vitt tyg (tvättbara;) hittade jag på Ikea.
Passar egentligen inte våra Mio stolar. Passar inte exakt som de ska men jag tycker det funkar!

Så nu blev köket mkt ljusare helt plötsligt=)
Hade från början tänkt måla köksbordet vitt också...men det kanske skulle bli för mycket vitt?? Fint med lite ek som bryter av...jaja vi får se med tiden hur det blir med det!

Nu är jag i målartagen, nästa projekt - tavlor! =)
På återseende! Emma

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ida:

Fint (:

2:a kommentar, skriven , av Malla:

superfint!

3:e kommentar, skriven , av Johanna:

soffan blev kanonfin!



grattis på namnsdagen!

4:e kommentar, skriven , av Anonym:

Blev ju riktigt jäkla snyggt!! :D

Kom hit o fixa lite osså =) hehe..

Pöss

5:e kommentar, skriven , av Johanna:

Tack så mycket, jag är så nöjd med hallen :)

6:e kommentar, skriven , av Elin:

Kanon fint! Bordet kan absolut vara kvar i ek tycker jag! Du e så duktig!

7:e kommentar, skriven , av TvåTill / Annelie:

Kolla inboxen på Fl =)Det blev ju riktigt snyggt! Tycker inte att du behöver måla bordet...

8:e kommentar, skriven , av Katrin:

Så fint det blivit :)

Själv har jag idag fått hem min farmors gamla kökssoffa som i helgen ska bli vit, vi har ju oxå bord i ek så våra kök blir snart lite lika :) Men jag vet inte vad jag ska ha för färg på tyget?!?!

Kommentera inlägget här :