Ultraljud

publicerat i Allmänt;
I Onsdags var det dags för ultraljud igen. Svärmor var också med denna gång =) Nu gjorde de ett tillväxtultraljud för att se att killarna växer som de ska. Och visst gjorde de det! =) Allt såg jättebra ut och dom är nästan exakt lika stora=) skönt! Båda sitter i säte just nu.
Om de vill stanna kvar till ca v 38 (vilket är ganska ovanligt med twins) så tippade barnmorskan på att de skulle väga runt 3,3-3,6 kg st(!!) Vet inte riktigt om jag kan tro på det..men i så fall kommer jag bli väääldigt stor! =0...
Är i vecka 29 nu och har precis blivit sjukskriven på heltid. Skönt. Så nu är det bara att försöka ladda batterierna!

Så här ser Charlie & William ut i dagsläget: =)

Tvilling 1: 1093 gram. Normal hjärtaktivitet. Normal fostervattenmängd.
Fostret ligger med sätet nedåt.



Tvilling 2: 1027 gram. Normal hjärtaktivitet. Normal fostervattenmängd.
Fostret ligger med sätet nedåt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Ååå vilka snyggingar =) Duktiga grabbar som växer.

Vi syns till veckan =) Pöss

2:a kommentar, skriven , av jenny:

Åh vad mysigt att få se dom och vad skönt att de växer och är lika stora. Mina skillde det rätt mycket på så det blev ul vararannan vecka. Gick ju bra ändå men man var allt lite orolig för den lilla.

Gick själv till v.38(37+0) och de vägde 2800 & 3700.

3:e kommentar, skriven , av Emelie:

Så härligt att de växer som de ska! Mina kom i v 38+0 och mina kompis tvillingar kom på bf dagen så man vet aldrig, de behöver inte komma så himla mycket tidigare.

Vilka fina namn ni valt! Om vi skule fått två pojkar (vilket jag trodde) så skulle de heta Sam och Charlie men eftersom vi fick en tjej så fick det bli Sam Charlie istället. Älskar det namnet!

Kommentera inlägget här :