Lowes rum

publicerat i Allmänt;




Att förnya och göra om hemma är nåt jag älskar att göra! Inredning och renovering är så himla roligt.
Nu stod Lowes rum högst på listan (igen). Var ju inte så länge sen vi tapetserade "Pirat" tapet där inne. Fy så bubbligt och dåligt det blev. Plus att den var så himla rörig! Lowe behöver nåt lugnare i sitt rum så den tapeten rök;)
Han hjälpte själv till att dra ner tapeten och spackla, tyckte han var jättekul=)

Eftersom jag älskar stjärnmönster så ville jag ha det vitt med blå stjärnor i stället. Linus sa, men fråga Lowe vad han vill ha i stället. Gjorde det, - Stjärnor sa han direkt;) Mammas kille!

Kikade runt länge efter stjärntapet som många sätter i barnrum, jättefina!
Men eftersom vår vägg är har en typ av väv och jag ville bara ha två våder tapet, så skulle det bara sett konstigt ut.

Jag ritade i stället av stjärnan på Lowes lampa han har i sitt rum och ritade upp på väggen. Och sedan målade i. Jag tänkte först göra 3*3 stjärnor men bromsa på 3*2, annars kanske det blivit lite mkt..?

Jag är nöjd och Lowe med, det är viktigast!=)



Rummet innan:










Efter:













Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Malin:

Å gud vad fint!

Har följt din blogg ett bra tag och tycker att du är så himla grym med inredning. Önskar jag hade en liten gnutta av det öga för inredning som du har.

Bor i Söderhamn, by the way :)

2:a kommentar, skriven , av Liz:

Jattefint! Duktigt att mala stjarnorna sadar..blev ju snyggt och jag antar att du tejpade sa att inte fargen rann ut under mallen..jag tycker det ar jatteroligt med inredning, och den vita stilen ar supersnyggt! Tyvarr har jag en man som inte riktigt haller med, tycker det ar for kallt, sa jag far kompromissa.:) Blev jattesnyggt! Hur har ni gjort det i twinsens rum? Vet inte om du lagt upp foton pa det?

Kram

3:e kommentar, skriven , av TrosaJennie:

verkligen supersnyggt!! Får man fråga vart du hittat stjärnlampan?

4:e kommentar, skriven , av fia:

Hej!

Mysig blogg! Rummet ser jättefint ut, stilrent men ändå "kill-rum"! Blir lite nyfiken på andra sidan av rummet, har du gjort stjärnor på den sidan med eller? Jag har nämerligen en 5åring som vill måla om sina tapeter säger han, så jag behöver lite inspiration! :)



Fia

5:e kommentar, skriven , av Emma (som bloggar):

Tack tjejer!:)). Tvillingarnas rum är under konstruktion;) håller på att fixa lite där.. Stjärnlampan har jag köpt av en jag känner som tillverkar dom! Hojta om intresse finns;). Väggen mittemot har inga stjärnor utan är helvita. Emma

6:e kommentar, skriven , av L8:

Vart kan man köpa den fina stjärnlampan? =)

Kommentera inlägget här :