Charlie & Willams ankomst!!

publicerat i Allmänt;


Nu äntligen har våra fina pojkar Charlie och Willam kommit till världen!
De föddes med planerat kejsarsnitt 12 Maj på Huddinge sjukhus.


Onsdagen den 12 maj, började vi dagen tidigt, jag var uppe redan klockan 5. Det blev ine många timmars sömn den natten då man dels var nervös och samtidigt snurrar tusen frågor i huvudet.
Jag gick upp och duschade, ingen frukost fick jag äta utan fasta sen kl 24 dagen innan.
Farmor sov hos oss då hon skulle passa Lowe under det hela. Lowe vaknade också tidigt så vi hann säga hej då.

Klockan 07:15 infann vi oss på förlossningen. Vi fick ett rum där vi fick byta om, de gjorde CTG, de satte dropp och kateter. Sen var det bara att vänta, och vänta. Många som skulle vara med under operationen kom in och presenterade sig. Till slut kom en barnmorska in och sa att vi stod på tur - Vi rullar till operation klockan 12, sa hon.
Nu var det nära! Linus börjar svettas ;)

Gör CTG och får dropp  sista bilden på stormagen =)     


Sen rullar vi i väg. Väl inne på op ställer de massa frågor till mig. Utifall man skulle behöva söva mig under ingreppet är det mycket dom behövde veta.
Narkosläkaren kommer in och presenterar sig. Han lägger ryggmärgsbedövning sedan lägger de snabbt upp mig på sängen, bedövningen tar direkt och det blir varm i fötter och rumpa. Läkaren kollar/nyper om jag känner nåt på olika ställen.

Narkosläkaren.

Linus och en mkt bra barnmorska sitter vid mitt huvud och pratar med mig. De kollar även av med pappan att han mår bra :)


Nu har de kommit in i mig och det känns ju, men inte ont utan man känner hur de möblerar om allt inuti en. Ett enorm sug i magen och sen hör vi barnskrik!! Härliga ljud! -Åå vilken fin kille hör jag barnmorskorna säga.

William
tittar ut kl 12:44 2618 gram och 48 lång.

De kommer fram till oss och visar honom, vi skrattar och säger båda, gud va söt!
En liten stund senare hör vi yttligare ett barnskrik.



Charlie tittar ut kl 12:45 2720 gram och 48 lång.

De visar upp honom, lika söt han! =)

Linus går till rummet intill med barnmorskor och pojkarna. De skriker samtidigt och det är ett himla liv där inne=).
När jag är ihop sydd rullar de mig till uppvak. Linus är kvar med pojkarna då de har en del kvar att göra med dom.


Jag ligger nog ca 1 tim själv på uppvak, otroligt trött av morfin och slumrar hela tiden. Sen kommer stolt pappa med vagnen innehållande 2 skönheter=) får hålla i båda två och vi kan nu se lite skillnad på de båda. Charlie är mer lik Lowe. William har smalare ansikte. Får ligga kvar på uppvak till jag får tillbaka känslan i ben och fötter, ska kunna böja benen och vicka på tårna. Nu är jag vrålhungrig och törstig! Får suga lite vatten på en tuss inte mer.

När pojkarna kom till uppvak.

En timme senare får vi rulla upp till BB och får ett eget rum! Härligt! Nu känner man sig lugn, nu är det klart.
Bad om smörgås direkt vi kom och slukade den på någon sekund! =)
Resten av dagen, är det telefonsamtal, sms och mms=)
Vi njuter av våra fina pojkar och man sitter bara och stirrar på dom!
De mår väldigt bra, de får ligga en stund i värmesäng, då tempen var lite låg men det stabiliseras snabbt. Charlie hade lite lågt blodsocker, så vi ger dom ersättning i kopp plus att de ammar, men bara råmjölk än.
Jag får morfinsprutor första dygnet. Blir jättetrött av dom. Första kvällen vill de att man ställer sig upp, gick bra med väldigt ont. Borsta tänderna klarade jag stående sen dimp i säng!
Första natten hämtade barnmorskan pojkarna kl 03 och matade dom så vi skulle få sova, skönt! Hon kom in med dom kl 06 igen, bra service ;)

Andra och tredje dagen känner jag mig mycket piggare. Mjölken rinner till, killarna går upp i vikt så på Lördag bestämmer vi oss för hemgång!
Lowe är med när vi åker hem med pojkarna från BB. Han har tagit det hela väldigt bra än så länge. Lite konstigt tycker han nog det är. Men är ofta framme ochklappar och myser med dom. Han har inte vågat hålla dom än, men det kommer=).
Så nu är vi hemma, jag mår bättre för varje dag. Pojkarna mår fint och har börjat äta massor =) Det tar tid att lära sig pyssla om/mata två samtidigt men övning ger färdighet! =) Stor omställning, men har man viljan så går allt!!

William 5 dagar gammal (pekar finger, hihi)       Charlie 5 dagar gammal


Våra fina killar!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Carina:

Gud så söta pojkar ni fått,ett STORT grattis...

Känns som igår man kom hem med våra tvillingar :-)

2:a kommentar, skriven , av Elin:

Ååååå mys mys :) Kul att få höra hela storyn!!

3:e kommentar, skriven , av Lisa:

Äntligen!!!

Dom är helt underbara....

4:e kommentar, skriven , av Lily [ L i n d a . B l o m ]:

STORT GRATTIS! Fy tusan vad häftigt med tvillingar : ) Dom är såå fina båda två!

5:e kommentar, skriven , av Cecilia:

Jätte grattis! Vad fina dom är. Är det en- eller tvåäggstvillingar?

6:e kommentar, skriven , av Vicky:

Grattis grattis grattis på er!!! Åh sååååå fina dom är!!!! Vi vill träffa dom snaaaart!:)



Hälsa Linus och Lowe!



Kram

7:e kommentar, skriven , av Pettan.....:

Deja vu!! STORT GRATTIS

8:e kommentar, skriven , av j:

Stort Grattis!!!

9:e kommentar, skriven , av Jenny:

Åhh, vilka sötisar!!! Skönt att höra att allt har gått bra och STORT GRATTIS!



Sköt om er, mys på och hoppas att ni får sova i alla fall lite.



kramar från Jenny, Jocke, Juni och Viggo

10:e kommentar, skriven , av Nettan:

Men så härligt! Grattis till två fantastiskt söta gossar!

11:e kommentar, skriven , av Marie:

Stort grattis till underbart söta killar!!!! Hoppas allt går bra hemmavid och att man får se underverken snart :)

12:e kommentar, skriven , av Maria:

Stort grattis! De är helt underbara!

13:e kommentar, skriven , av Pernilla:

Men Emma vilka goa pojkar, de där har ni gjort bra :-)



STOR KRAM

14:e kommentar, skriven , av A princess diary ♥:

Gud vad roligt & grattis till er :D / Ida

15:e kommentar, skriven , av Bettan:

Grattis, grattis ska bli roligt att följa bloggen i fortsätningen också:))

16:e kommentar, skriven , av Ulltussen:

Grattis till sönerna! Otroligt vackra!

17:e kommentar, skriven , av Emelie:

GRATTIS till lillprinsarna! Så fina de är och så härligt att allt gått bra!

Kram

18:e kommentar, skriven , av Helena:

Åh meeeen så söta!! Grattis så mycket igen!! Kram

19:e kommentar, skriven , av Annelie:

Massor av grattis till de underbart söta små killarna!! Man blir nostalgisk och tänker tillbaka när vi fick våra tvillingar!! Känns som det var igår... Man minns detså himla väl!! Var oxå vaken vid snittet och det är jag så himla glad över!! Vilken upplevelse!!



Må så himla gott och ta hand om er!!

Massor av Lycka Till!!



BamseKram

20:e kommentar, skriven , av Petra:

GRATTIS!!!!! såå fina killar.

skönt att allt gick bra.

LYCKA TILL!!

21:e kommentar, skriven , av Sofia Persson:

Men grattis igen!

Gud så vackra dom är!

Blev helt tårögd av din fina berättelse här,vilken lycka! Jag hoppas VERKLIGEN att jag har den turen att få två nästa graviditet.

Sköt om er där nere!

Hälsa grattis till den antagligen OTROLIGT stolta pappan och store bror :)

Kram Sofia , Marcus och Alva

22:e kommentar, skriven , av Nina:

Vilka fina pojkar. stort grattis:)

23:e kommentar, skriven , av ME&MY:

Ett stort grattis!! Vilka fina pojkar ni gjort! KRAM /Johanna med familj

24:e kommentar, skriven , av Gerd:

Hej!

Härligt att se att allf fungerar på bra!

Alla killar är så fina;)!

Många pussar

Farmor

25:e kommentar, skriven , av Sandra:

Grattis till er! Gud så fina era pojkar är! :) Jag hoppas att ni mår bra och att ni myser järnet hemma :)



kram ifrån oss!

Kommentera inlägget här :