Helgen!

publicerat i Allmänt;
Fredagar orkar man ju inte hitta på så mycket, så som vanligt köpte vi pizza (vilket Lowe älskar). Kollade Barda med honom och käka snask, och kika på idol. Lowe orkade vara vaken rätt länge och han skulle hela tiden uppträda för oss=) Ställde sig framför idol och körde, dans och sång=) Han är såå lik sin mor, hon gjorde precis lika när hon va liten ;)
I Lördags hade vi trevligt middagsbesök Daniel, Fia, lilla Pixie, och hunden Botox=)
Vi bjöd på 3rätters middag, jag gjorde förätten, Räkbakelse kallar vi den fick recept av min kollega Hege. Den blev såå god! kommer jag göra fler gånger. Sund bara att jag glömde lägga räkor på toppen..hihi


Linus stod för varmrätten som bestod av Oxfilé Wellington med hasselbackspotatis, madeirasås och rödvinsås el-diablo. Fantastiskt gott!


Efterrätten blev gammeldags vaniljglass och varma hjortron. Irish Creem kaffe.




Söta söta Pixie=)


Fick såå fin korg med massa gotta i!



Idag Söndag var det adventsfrukost och vi tände andra ljuset. Sedan var det dags för lussebullebak=)


(mobilbild=)

Eftersom vi far bort över julen så passade killarna på att köpa hem en gran idag=) Nu hinner vi njuta lite av den innan vi far bort. Lowe tyckte det va såå roligt att klä den och sjöng "tipp tapp" under hela påklädningen;)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emelie:

Så mysigt med gran alla redan. Det är ju egentligen innan jul som man njuter mest av jul och gran och allt. Skönt att åka bort under julen.

2:a kommentar, skriven , av Katrin:

Åh så fint ni har det, längtar tills fredag då jag får se allt :)

Blev riktigt hungrig när jag såg er trerätters, trots att jag supermätt!

Pöss

Kommentera inlägget här :