En gåva!

publicerat i Allmänt;


"Mellan 1 och 3% av alla födslar är tvillingfödslar. Denna siffra varierar något i olika delar av världen. Av de tvillingpar som föds utgörs ungefär 1/3 av vardera enäggstvillingar, likkönade tvåäggstvillingar och olikkönade tvåäggstvillingar. I Svenska Tvillingregistret finns för närvarande mer än 140000 tvillingar."

Den här informationen hittar man på nätet. Tycker det är rätt häftigt att vi har fått en sån fin gåva som Tvillingar. Inte många som får det. Det var inget jag från början önskade mig, men nu i efterhand känns det så självklar med två stycken! Vi och dom kommer att ha så himla roligt i framtiden.
Som många tvillingföräldrar säger- Dubbelt jobb, dubbel lycka! I bland kan jag bara sitta och titta på dessa två underverk och tänka: Vad var det som hände? haha, livet är oförutsägbart. Inte hade jag väl kunnat ana att jag skulle sitta här innan jag ens fyllt 30 med tre barn!, tre härliga grabbar, tre underverk!!







Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Emelie:

Jag kan inte annat än hålla med. Det är fantastiskt att få tvillingar, en mycket speciell gåva i livet. Dubbelt jobb (och lite till...) och dubbel glädje (och ännu mer...)

Kram

Kommentera inlägget här :