5 år utam mamma...

publicerat i Allmänt;



I dag är det 5 år sedan mamma lämnade oss. 5 år! Tycker det är skrämmande att tiden går så fort! Tycker inte det känns så pass länge.
Tycker inte det var länge sedan vi såg eller pratade med varandra i telefonen. Lowe var bara 2 månader när vi skiljdes. Nu när han är 5 år frågar han väldigt mycket om mormor. Kommer ihåg att det sista jag viskade i mammas öra var att jag skulle berätta allt om dig för Lowe, vilken underbar mormor han hade.

I dag på vägen hem berättade jag att i dag det var 5 år sedan du dog. -Mormor Monica? sa han.
- Ja din mormor, hon blev väldigt sjuk.
- Hon bor i slottet nu mamma! Det vita slottet!
- Du menar kyrkan?
- Ja, hon bor där nu!


Den här annonsen var i Söderhamns Kuriren idag. Jag har skrivit dikten.




Fick ett mms av brorsan Emil som varit till graven idag och tänt ljus.


Älskade Bästa vän!
   

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Såå fint vännen !

Uscha..tiden bara springer iväg.



Jag är glad att Monica är där i vita slottet tillsammans med Linn <3 Såå fina människor



pöss

Kommentera inlägget här :