Julafton i Länna!

publicerat i Allmänt;
Som man planerar fixar och donar, och vipps så är dagen över!
I år hade firade vi julaffton hemma hos oss för första gången! Det blev en kanondag med trevligt sällskap. De som var här var, AnnSofie med Alexander och Frida, Gerd, Bengt, Emma och Birgit. Elin, Fadi och Selma. Också vi tre då. Totalt var vi 13 stycken.

Dan före doppare dan så kom syster, Frida och Alexander till oss=) Lowe tyckte det var jätteroligt och hängde rätt mycket efter Alexander=)

På kvällen gjorde vi julgodis=)

Alex


Frida fixar


Vi e ganska lika=)


Lowe var förkyld på julafton..gillade att mysa i soffan...




JULAFTON
Julbuffen dukas fram...


Här var det julklappar!!


Alla bänkade framför Kalle Anka


Snoig Lowe hugger in på julmaten=)






Julmust är gott=)


Skål Alex!


Glassgänget


Lowe tar en prommis i farmors finskor hihi


Nu kommer tomten!! Typiskt..precis när Linus gick för att köpa tidningen........;)


Tomten läste ur sin stora bok, för varje barn vad de var duktiga på, och vad de kan bli bättre på..konstigt nog hade tomten bara gott att säga om Lowe......hmmmm.....hehe


Lowe var lite skeptisk till tomten till en början....


Men sen vågade han sig fram och hämta ett paket...hihi


Och till och med sitta i tomtens knä!


Selma fått paket




ojoj..här öppnas det klappar

Fick jättefina julklappar av alla!! STORT TACK!
Jag fick en systemkamera av min älskling! Jiiihoo och fotoskrivare till. Så nu ska det fotas! Så jäkla roligt, kommer märkas här på bloggen vad fina bilder det blir hädanefter!=) Tack darling!


När de minsta somat spelade vi paketspelet! Alltid lika skoj, och tog hem några fina klappar=)




Tre svarthuvuden=) Fiina tjejer!




Tack alla som var med och gjorde Julafton till en toppendag!!



Lägger upp några bilder tagna med systemkameran, mina första, har massor att lära mig nu! Bara man vet alla små trix så kommer jag nog få riktigt bra bilder=)













Hahaha toker! Ser lite rolig ut=)


Ha de!

Emma

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Katrin:

Så du fick dig en kamera, Gud va roligt!!

Då kommer jag över med Ella någon dag så får du fota henne lite ;)

Ni ser ut att ha haft det underbart, jag tyckte såg att Monica också var med på ett hörn...

Puss o kram på dig gumman!!!

2:a kommentar, skriven , av Nadia:

Hej!



God fortsättning, jag hamnade här av en slump och började läsa - skoj! Jag fastnade för ett inlägg, den 25 november, där du skrev att ni målade om hallen i gråfärg. Vilken grånyans är den? Vad heter färgen? Jag har varit på jakt efter rätt nyans länge och har provat flera olika men inte hittat den rätta. Gillar färgen på er hallvägg väldigt mycket.



Gott nytt år!

/ N.

3:e kommentar, skriven , av Emma:

Nadia. vet inte om du ser det här men e inte hemma nu så jag kan inte kolla färgen. Men kan göra det när jag kommer hem!

Har du mail?

Kommentera inlägget här :