Sankta Lucia...

publicerat i Allmänt;
I morse va jag uppe tidigt! Toktrött, men vi skulle ha vårt luciafirande tidigt på jobbet.
Allt gick jättebra, mysig stämning och god fika tillsammans med alla föräldrar.

Efter jobbet åkte jag till Lowes förskola, mötte upp farmor också som var med=)
De sjöng utomhus, och de hade ju inte tur med vädret direkt, massa regn.. Men det var jättefint! Och Lowe gick i tåget stog fint med alla barn. Han sjöng inte så mycket;) Stog mest och tittade på allt folk och undrade vad detta var för tillställning! Haha

Pga vädret och mycket folk var det ju svårt att få någon bra bild på gossen=)
Rörande att se sitt eget lilla barn vara med i luciatåg..hade jag aldrig trott för några år sedan. Stolt mor!=)

Här kommer tåget=)


Och här kommer vår tomtenisse=)




Lowe med sin tomtemor på sidan=)




Efter finsången gick vi in och fikade. Lowe tyckte det var jättekul att både mamma, pappa och farmor var och hälsade på inne på hans avdelning=)
Fikadags=)




MMMmmmm, Lowe tyckte de va gott att komma in i värmen och fika lussebulle & pepparkaka=)


Farmor m Lowe.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gerd (Farmor):

Hej mina godingar!

Ja, det var jättemysigt att få uppleva sitt barnbarns första luciatåg, så fint!

Lowe´s framträdande var kanon!!'

Många pussar ock kramar

Farmor

2:a kommentar, skriven , av Katrin:

Va synd att jag missade Lowes första lucia tåg, det såg väldigt fint ut på bilderna. Förstår att du blev rörd, kan tänka mig att jag fäller en tår när det är dags för min prinsessa.

Va mysigt både med spa o pepparkaksbak, undrar vart man helst skulle vilja vara?!?! Hmmm...

Puss o kram på dig!!

Kommentera inlägget här :