Tänk om...

publicerat i Allmänt;
Mors dag. Självklart går mina tankar till min mamma idag, hon finns i mina tankar varje dag! Det går inte en enda dag utan att jag tänker på henne. Tänk om hon kunde vara med oss än idag, tänk om hon bara kunde komma tillbaka, bara för en dag. Vi skulle ha massor att prata om, allt som hänt de 2 år du varit borta. Först skulle du få träffa Lowe såklart, du hann bara se honom nyfödd. Du skulle tycka han var så stor och fin kille, han skulle få en stor varm kram- en mormor kram! Sen skulle du nog skämma bort honom och bara studera och fråga massa frågor om honom. Jag skulle berätta för dig att jag förstår dig på ett helt annat sätt nu, nu när jag själv är mamma. Att jag så många gånger under Lowes uppväxt undrat: "undra hur mamma skulle gjort" "undra hur jag var i Lowe ålder" eller så många gånger jag velat lyfta luren och bara ringa och prata eller rådgöra, så som jag alltid gjorde-vi pratatde ju varje dag! Om du skulle komma tillbaka bara för en dag skulle du komma hem till oss, till vårt hus! Jag bor i hus mamma=) Ett vitt fint hus, som jag tror du skulle gilla jättemycket. Du kunde komma hit och jag kunde skämma bort dig. Vi skulle åka runt i bilen och titta på olika ställen, de gillade ju du. Om du skulle komma tillbaka skulle vi sitta uppe hela natten och bara prata, om allt som hänt när du varit borta. Du skulle nog vara ivrig att se Antes son Milo. Ditt femte barnbarn som du aldrig hann se, han är så otroligt söt mamma! Jag har hittat gamla kort på Ante när han var liten och de är jättelika! Alla dina älskade barnbarn växer och du skulle bli så glad att se dom idag. Du sa en gång "jag vill inte lämna livet på jorden" Du hade så mycket att leva för, så många personer du ville följa i livet. Du hade en egen stor familj. Barnen hade blivit stora och barnbarn trillade in, det var ju nu livet började!
Om du skulle komma tillbaka bara för en dag vet jag inte om vi skulle hinna med allt jag skrivit, det ända jag nog skulle göra var att KRAMA dig i timmar, viska i ditt öra hur mycket jag saknat dig, hur mycket jag älskar dig och att jag fortfarande är din lilla flicka, som behöver min mamma, för att känna mig hel igen....

Genom hela livet kommer jag att sakna dig mamma.. du var min bästa vän och stod mig närmast..
Du har alltid en speciell plats i mitt hjärta!

/Din Emma



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Emma, såå fint skrivet!

Om jag kunde så skulle jag göra så att du fick umgås med din mamma en dag, helst resten av livet. Jag kan inte förstå men försöka att stötta!

Puss o kram min vän!

Kommentera inlägget här :