BIG NEWS!!!=)

publicerat i Allmänt;
Ja den här dagen kommer jag sent att glömma.

Att vi är gravida har vi ju vetat ett tag nu, även många i vår omgivning har fått veta. (Och nu vet ni som inte visste, hihi) Bestämde oss för att göra ett cub test, där man gör en riskbedömmning för Down Syndrom. Inte för att jag varit orolig för det, utan mer för att få göra ett ultraljud och se den lille där inne ;)
Så idag Torsdag 19/11 var det dags. Åkte till Liljeholmen där vi hade tid 8.30
. Upp med tröjan, på med massa klet på magen och sen började hon kolla....direkt när hon satte "kameran" på magen skymtade jag två..nää, kan nog bara bli så. Så säger hon: - Ser ni vad jag ser? - Det är två! - Ni ska ha tvillingar!
Första tanken: Nej!, från bådas håll. Jag börjar storgråta! Barnmorskan frågar hur det är, hur känns det? Jag får inte fram ett ord. Linus börjar också gråta, vi befinner oss i chock! Hon fortsätter undersöka och ta mått. Visar två små livliga barn som visar sina snygga profiler. Jag bara stirrar mest, ser sömnlösa nätter framför mig....och så mycket jobb! Hon lämnar rummet för att tag. Vi bara tittar på varandra....två fågelholkar som mest stirrar ut i intet.. Barnmorskan kommer tillbaka och visar oss väldigt bra resultat på alla mätningar. -Hur känns det? Frågar hon för tredje gången men inte tidigare fått svar. - Chockade svarar vi, vet inte hur det känns riktigt.

Ville så gärna ringa mamma när vi lämnade mottagningen! =( Hon skulle blivit så glad över detta!<3
I stället så ringer jag såklart syster, hon blev lika chockad som jag, sedan har samtalen fortsatt hela dagen, sms och mms. Lite svårt har det varit att jobba, mina tankar har varit någon helt annanstans!
Hur som helst så har man ju hunnit vänja sig lite vid tanken, och visst ska det bli kul! Men som sagt vi försöker smälta det här nu. Återkommer!=) / Blivande 3 barnsmor Emma ;)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maaaariiiiiiiiiiiiiiiia!!!!:

Hejsan.

Ett stooooort grattis till er!!!!!!!! NI kommer att klara det galant tror jag. Så coolt med 2 pluttar... men vilken chock det måste ha varit. iiiiiiii så roligt att komma hem till er sen o hälsa på 2 små bebisar:) Och Lowe kommer få fullt upp... Kram till alla 5!!!!!!!

2:a kommentar, skriven , av Jennie:

Underbart!!! GRATTIS till er alla 3:)

3:e kommentar, skriven , av Cecilia:

Hej! Har hittat hit via "tvillingmammans" blogg och tycker det är kul att även följa din fina blogg. Jätte grattis, mysigt med tvillingar :) Dubbel lycka!

4:e kommentar, skriven , av Bettan:

Grattis ska bli spännande och följa=) har också hittat hit för längesen från tvillingmammans blogg och läser din varje dag, mycket grattis...

5:e kommentar, skriven , av Jenny, Jocke, Juni och Viggo:

Oj! Och GRATTIS!!! Nu blir det full fart här i Länna! Vad har du för BF?

6:e kommentar, skriven , av Emma:

Tack Jenny!=) Ja det blir verkligen full fart!! Vet inte riktigt bf än, men skulle tro i början på maj! Hoppas allt e bra hos er! Vore kul å ses nåt! Kram Emma

7:e kommentar, skriven , av Katarinaz:

Åh vad mysigt. grattis:)

Kram K

8:e kommentar, skriven , av jenny:

Stort grattis!!! Vet precis hur det känns. Mina twins är nu 8 veckor och vi har det så mysigt på dagarna:-) Lycka till!!

9:e kommentar, skriven , av Petra:

Grattis!!!!!

10:e kommentar, skriven , av Emelie:

Grattis! Glömmer heller aldrig chocken när vi såg att det var två där inne. Jag kunde bara inte sluta skratta... Skrattade hela dagen. Och i ärlighetens namn var jag inte överlycklig med en gång att få två, det var liksom inte jag hade tänkt mig... Men det gick över och jag gladde mig enormt.

Nu är mina små 7 månader och visst är det mycket jobb men så himla roligt och underbart på samma gång. Det finns inget bättre än när tittar på varandra och ler eller när de pratar med varandra. Det är verkligen speciellt att ha tvillingar!

11:e kommentar, skriven , av Lina:

Ett stort grattis till er :)

12:e kommentar, skriven , av Emelie:

Du får gärna fråga massa frågor! Bara kul om jag kan vara till hjälp.

Det är våra första barn. Vi tog inte reda på könen, ville spara den överraskningen =) Men jag var tämligen säker på att dte var en tjej och kille, det kändes så på något vis.

De föddes i v.38+0 med ett planerat snitt för Jolie som var tvilling 1 låg tyvärr i säte. Jag ville verkligen föda vaginalt så jag var lite besviken men det blev såklart bra ändå.

Vi låg kvar på BB i fem dygn, tog sin tid att komma igång med amningen. Jag försökte dubbelamma dem men tyckte det var lite knepigt och gav egentligen upp det lite för fort. Så jag ammade istället ett barn medans det andra barnet fick flaska från pappan. Vid nästa mattillfälle var det tvärtom, så det ammaades varann gång. De första 6 veckorna pumpade så de fick bröstmjölk hela tiden vilket var rätt jobbigt, och jag skulle inte göra om det igen. Nan duger utmärkt!

Jag ammade aldrig på nätterna, det var för jobbigt tyckte jag, de ville ju amma hur länge som helst och jag fick inte sova. Sen blev ju barnen så beroende av mig då så vi gav bara flaska på natten, skönt för mig och då kunde M vara lika delaktig.

M var förövrigt hemma i sex veckor vilket jättebra då det tar sin tid att komma in i alla rutiner och klara av att mata dem båda själv m.m.

Som sagt så är det verkligen jättekul med tvillingar, och det är verkligen en speciell gåva i livet!

Kram Emelie

13:e kommentar, skriven , av Gerd:

Hej familjen!!



Det är fantastiskt och ni kommer klara det galant!!

Vi kommer naturligtvis hjälpa er hur mycket som helst!!



Pussar och kramar från också en chockad farmor

14:e kommentar, skriven , av Johanna:

Grattis!!

Så cool, vilk är likso oddsen att ni som känner vicky & Peter också ska få två?! Så coolt!

Kommentera inlägget här :