The final countdown!

publicerat i Allmänt;



Vecka 35! Jäklar va fort de senaste veckorna gick!
Nu är dom tunga att bära omkring på...grabbarna. Får mycket sammandragningar vid för mycket ansträgning.
så nu blir det till att ta det lilla lugna!

Var hos läkare i Fredags och om ca 3 veckor kommer vi plocka ut pojkarna genom kejsarsnitt=). Om de inte kommer ännu tidigare vill säga.

Börjar bli väldigt svullen i händer, fötter ansiktet har börjat nu också...=/ Fått riktiga pussläppar..hihi.
Ska väl inte klaga så mycket, har ändå haft en ganska lätt graviditet. Men de sista vackorna nu ska jag försöka att bara vila och sikta på mål ;)

Vi är så nyfika på hur de kommer att se ut, undra om de e lik varandra eller helt olika??=)

Sista ultraljudet har vi 26/4, då uppskattas vikt och jag hoppas de växer på sig de här veckorna nu...
Slutet på mars låg de runt 2 kg st.
Min viktökning hittills + 13 kg.

Charlie har varit den vildare i magen, men nu e det nog lika...=) Nu har de ju inte så stor plats att röra sig på men när båda kör igång är det bara att hålla fast sig i nåt! =)

Så nu börjar nedräkningen hörrni! Snart smäller det! =)

Ha det bäst! / Tjockisen







Vecka 35-36

De flesta tvillingar är redan födda vid 36 veckor. Deras lungor har varit väl utvecklade sedan 34 veckor. De sista veckorna bygger de upp underhudsfett och ökar i vikt. En nyfödd tvilling väger genomsnittligt 2,5 kg.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Vicky:

Åh men vad skönt för dig att du fick snitt, slipper du tänka på det mer nu. Du är så fin så :) och var glad att du gått upp så lite, själv hade man lagt på sig det dubbla vid v 34 ;)



Kram på dig och passa på och njut och ta det lugnt nu för snart drar det igång ska du se :)

2:a kommentar, skriven , av Satu:

Hej tjejen!

Vilken fin mage du har!

Njut, för snart vill dom titta ut! Hihi, spännande!!!



Kramar från "BabyDoll" /Satu i familjeliv.



www.mybabydolls.blogg.se

3:e kommentar, skriven , av Satu:

Hej!

va roligt att du kikade in hos mig :)



Jag vet inte alls när vi får åka hem, men jag hoppas att det blir snart! :-)



Jag ska nog våga fråga dom imorgon!:-)



Jag har en känska att dina pojkar kommer innan ditt snitt datum ;-)

Hur känns det själv?



Kram från Satu (Baby Doll på FL)

www.mybabydolls.blogg.se

4:e kommentar, skriven , av Angelica:

Tänkte tipsa om min tävling, du kan vinna barnkläder ! (:

5:e kommentar, skriven , av Emelie:

Åhh inte långt kvar alls ju! Jag är verkligen inte avundsjuk på ditt nuvarande tillstånd. De sista veckorna innan tvillingarna kom var hemska... Men snart kommer ju belöningen. Jag blev också snittad i vecka 38+0. De ville inte komma ut innan

Kommentera inlägget här :