Dag 3

publicerat i Allmänt;

I dag ska jag Presentera min föräldrar:

Min pappa heter Kurt Lennart Persson. Han är född 1948. Under hela min barndom jobbade pappa som brandman. Tills han ramlade ner från ett tak och skadade ryggen. I dag är han förtidpensionerad.
Pappa är en väldigt livsglad person, aktiv, är nästan varje morgon uppe med tuppen och ger sig ut i skogen och jagar med sin hund. Pappa är väldigt ordningsam och arbetsam person. Han vill ha ordning på allt i sin omgivning, väldigt duktig att sköta en stor tomt och villa. Alla tillbyggnader och upprustnigar hemma brukar pappa själv ta tag i. Han gillar sina "leksaker" vilket är: fyrhjuling, motorcykel, båt, snöskoter. Han är social med många vänner och åker gärna ut för att hälsa på folk.
Jag älskar min pappa!

Min mamma heter Monica Kristina Persson. Tyvärr finns hon inte kvar i livet.... För snart 4 år sedan gick min mamma och bästa vän bort i cancer.. bara 56 år gammal..
När jag tänker på henne blir jag alldeles varm, min mamma var en otroligt stark person både fysiskt och psykiskt. Otroligt snäll person som ofta berörde alla i sin omgivning även om det var första gången de träffade henne.
Mamma var "hemmafru" under min och mina syskons uppväxt, ingen av oss  gick på dagis. Hon gav oss en otroligt fin uppväxt, jag har många fina minnen från barndomen.

Man kände sig alltid välkommen hem till oss, mamma tog emot alla med värme. Med henne kunde man prata o allt. Mamma gjorde ett tufft jobb att vara hemma och uppfostra fyra barn, och när vi alla blivit äldre och utfugna skulle hon få rå om sig själv mer. Hon skulle få njuta av alla sina barnbarn som hon älskade högt, hon skulle få njuta av livet.......Men hon hann inte göra det så länge....
Himlen har nu fått den vackraste ängel de kan få, jag tror många barn där uppe kryper upp i hennes trygga famn, vem vet hon kanske berättar för dom om sina egna barn och barnbarn?

Jag vet att mamma inte vill att jag ska vara ledsen och må dåligt, absolut inte. Hon sa ofta.
-Emma, lev, och njut av livet!
Det ska jag göra, vi ses en annan dag mammsen! Otroligt älskad, Otroligt saknad!!
Jag älskar min mamma!



Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Katrin:

Vad fint du skrivit Emma, mina tårar rinner...

Kommentera inlägget här :