Våra pojkar!

publicerat i Allmänt;
Har nu gått in i vecka 27. Växer snabbare än förut, det märker jag speciellt på naveln som nästan försvunnit nu och börjar puta utåt, fult tycker jag ;)
Har totalt gått upp 9 kg, var 6 kg för bara någon vecka sen så visst händer det grejer=).
Sparkarna är tydligare och hårdare, gör nästan lite ont i bland. Anfådd blir jag lätt, och speciellt den här veckan när man legat i kräksjukan!

Nu har vi så gott som bokat namn till våra grabbar. De kommer att heta William & Charlie=)
Hoppas det ska passa dom när de kommer ut!

3 Mars är det dags för yttligare ett ultraljud. Då mäts tillväxten, så det är bara att hålla tummarna att allt ska se bra ut! Farmor ska också följa på det ultraljudet=)

Förra veckan fick jag lyssna på deras hjärtljud, det var mysigt. De låg på 145 resp 150.

Har jobbat halvtid en månad nu och blev i dag sjukskriven till 3/4, alltså ska jag jobba 2 timmar om dagen, vilket känns lite knäppt. Men läk tyckte absolut det så....

Det är väl det som händer just nu på den fronten.




28 VECKOR (from nästa v alltså)

Nu kan tvillingarna öppna ögonlocken, som dessutom har ögonfransar. De har börjat bygga upp ett fettlager under huden som gör att de ser slätare ut och kan suga på fingrarna. Eventuellt kan du känna dem hicka.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Modekids:

Gillar du barnkläder? Då ska du spana in vår nya blogg om barnmode!

2:a kommentar, skriven , av jana:

men william..vilket fint namn:-)

3:e kommentar, skriven , av Pernilla S:

Håller med Jana, vilka fina namn hihih. Kommer passa killarna perfekt tror jag :-))



Kram till dig och magen

4:e kommentar, skriven , av Ingrid Larsdotter:

Vilken Bamse-mage! :) KRAM

Kommentera inlägget här :