Graviditeten...

publicerat i Allmänt;

...löper på, vi har gått in i vecka 32. Två månader kvar till beräknad förlossning med andra ord. Tror inte jag kommer gå gravid två månader till utan jag skulle tippa på 4-6 veckor till. Hoppas de vill stanna så länge som möjligt och växa till sig! =)
Jag är heltidssjukskriven. Skulle inte klara av att jobba längre, har dragit ner mycket på mitt tempo och sitter/vilar en hel del under dagen. Får många sammandragningar om jag håller på lite för mycket.
Magen har växt massor de senaste veckorna! Inga direkta sparkar man känner längre utan långa rörelser från armar och fötter lite varstans i magen =). Charlie, grabben som ligger till höger är vildast. William verkar lite lugnare än brorsan, blir kul att se hur de är när de anländer=)
Har inte fått några bristningar än (peppar, peppar), men då är det ju dom kommande veckorna det växer som mest också så det kan ännu dyka upp. Har hitills gått upp 10,5 kg.
Börjar få vätska i kroppen, värst är nog händerna nattetid då de blir stela och nästan låser sig, inte det skönaste.
Lowe låg senast i dag och pratade med magen och sa William & Charlie..men tror inte riktigt han fattar än att det faktiskt är två bebisar där inne. Byta bajsblöja vill han i alla fall göra har han sagt, så jag hoppas han håller sitt ord! haha.
Det finns en tråd på sajten Familjeliv där vi är flera mammor som samlats som ska ha tvillingar i Maj. Och nu har den första tjejen fått sina tvillingtjejer! I vecka 33!...Så man vet aldrig när de får för sig att komma ut, de kan ju faktiskt ske snart...pirrigt=) Men jag hoppas killarna inte tycker det är alltför trångt och vill stanna där inne ett tag till!
Det mesta har vi klart nu, vagn, bilstolar, säng mm så vi känner oss (snart) ganska redo! Ska samla på mig sovtimmar nu när jag är sjukskriven och ladda batterierna så gott man kan. Kommer bli fullt upp framöver! =)
På tisdag är det dags för ultraljud igen! Hoppas de har växt på sig en del en sist!






32 VECKOR
Nu har fingrar och tår naglar. Armar, ben och kropp har börjat bli fylligare och en del bebisar har redan nu huvudet fullt av hår. De flesta tvillingar föds under de kommande veckorna.


På återseende! //Emma

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Katrin:

Det är sååå vackert!

2:a kommentar, skriven , av Gerd:

Puss på dig Emma!



Du växer med härlighten!!



Många kramar

Gerd

Kommentera inlägget här :